• آیا اقامت از طریق خرید ملک در کانادا ممکن است؟

خیر. کانادا برنامه ای برای اقامت دادن به خریداران ملک در این کشور ندارد. با سرمایه خود می توانید از سایر روش های سرمایه گذاری در کانادا اقامت این کشور را بگیرید.

  • آیا سرمایه گذاری در کانادا محدودیت سنی دارد؟

محدودیت سنی خیر، ولی سن می‌تواند یک فاکتور برای امتیازگیری باشد. سن خیلی بالا می‌تواند باعث کاهش امتیاز شود.

  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا ۱۰۰ هزار دلار است. البته مبلغ سرمایه گذاری در روش‌های مختلف سرمایه گذاری با هم متفاوت است.

  • تا زمان رسیدن جواب ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر زمان می‌برد؟

به برنامه و روش سرمایه گذاری بستگی دارد. به طور میانگین، اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا ممکن است از 6 ماه تا 2 سال طول بکشد.

  • هزینه ی سرمایه گذاری مورد نیاز در کانادا چقدر است؟

هزینه اولیه برای بحث سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی طبق استان مد نظر متقاضیان تفاوت دارد . در برنامه های سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی استانی، هر استان دستورالعمل خاص خود را در این زمینه دارد و طبق آن عمل خواهد کرد. اصول برنامه کارآفرینی استانی کانادا این است که شخص متقاضی باید بیزنسی را راه اندازی کند که در آن صاحب سابقه مدیریتی باشد و بتواند آن بیزنس را مدیریت کند و نیز باید کسب و کار او ایجاد اشتغال کرده و باعث سودآوری و منفعت اقتصادی شود. رقم این سرمایه گذاری در برخی استان ها از حداقل 100.000 دلار کانادا شروع می شود .

  • انواع سرمایه گذاری در کانادا چگونه است؟

هرکدام از استان های کانادا بر اساس نیازی که در آن استان تعیین شده مهاجرین خود را انتخاب می کنند. طبیعتا برای این منظور روش های مختلفی مانند سرمایه گذاری، کارآفرینی و… را در نظر می گیرند. کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در کانادا هستند در نهایت به دو هدف می خواهند برسند، اقامت دائم کانادا و ویزای کار موقت است که در نهایت به اقامت دائم کانادا تبدیل می شود.

اقامت دائم که توسط سرمایه گذاری در کانادا به دست می آید شامل دو روش می شود. در روش اول با پرداخت مبلغی بلاعوض به آن استان یا با قراردادن مبلغی به صورت امانت در یک مدت پنج ساله و بازپس گرفتن بدون دریافت هیچ سودی می توانید بدون هیچ شرط و شروطی اقامت دائم خود و خانواده خود را بگیرید. در این روش سرمایه گذاری در کانادا هیچ شرط و شروطی بعد از ورود شما به آن کشور برای راه اندازی کسب و کار وجود ندارد.

در روشی که با سرمایه گذاری در کانادا یا کارآفرینی موفق به دریافت ویزای کار یک یا دو ساله می شوید، این ویزای کار به صورت موقت داده می شود تا اداره مهاجرت از توان شما برای سرمایه گذاری در کانادا اطمینان حاصل کند. بعد از سپری شدن این زمان و اطمینان از عملکرد درست شما و موفقیت کسب و کارتان می توانید تقاضای اقامت دائم کنید.

روش دیگری وجود دارد و می توانید به واسطه آن اقامت دائم بگیرید که با اجرای شرط مشخص شده انجام می شود. به طور مثال بعد از ورود به کشور کانادا به استان مشخص شده رفته با توجه به برنامه مورد نظر مدت یک تا دو سال مبلغی را که برای سرمایه گذاری در کانادا متعهد شده اید را سرمایه گذاری کنید. برای تضمین اجرای شرط توسط شما مبلغی را از شما دریافت می کنند. در این روش بعد از ورود به کشور اقامت دائم دریافت می کنید.

  • هزینه ی سرمایه گذاری مورد نیاز در کانادا چقدر است؟

هزینه اولیه برای بحث سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی طبق استان مد نظر متقاضیان تفاوت دارد . در برنامه های سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی استانی، هر استان دستورالعمل خاص خود را در این زمینه دارد و طبق آن عمل خواهد کرد. اصول  برنامه کارآفرینی استانی کانادا  این است که شخص متقاضی باید بیزنسی را راه اندازی کند که در آن صاحب سابقه مدیریتی باشد و بتواند آن بیزنس را مدیریت کند و نیز باید  کسب و کار او ایجاد اشتغال کرده و باعث سودآوری و منفعت اقتصادی شود. رقم این سرمایه گذاری  در برخی استان ها از حداقل ۱۰۰.۰۰۰ دلار کانادا شروع می شود و بر اساس استان متفاوت است.

برنامه کارآفرینی  منطقه ای بریتیش کلمبیا برنامه ویژه شهرهای کوچک با جمعیت کم که جمعیت آن کمتر از ۷۵۰۰۰ نفر باشد و نیز در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز استان باشند، است.  رقم سرمایه گذاری در این طرح دست کم ۱۰۰.۰۰۰  دلار کانادا  است . متقاضیان این طرح ابتدا با ویزای کار وارد کانادا می شوند و با راه اندازی و تاسیس بیزنس خود می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

یکی از ارزان ترین روش های کارافرینی کانادا ، برنامه کار آفرینی نیوبرانزویک است که یک فرق بسیار بزرگ با سایر  استان های کانادا دارد.  این برنامه ویزای کار نمی دهد بلکه به صورت مستقیم  در بدو ورود اقامت می دهد. در این روش متقاضی می تواند با پرداخت ۱۰۰.۰۰۰ دلار به عنوان ودیعه، با اقامت دائم وارد کانادا شود و اگرچه مینیمم سرمایه  گذاری در برنامه کار آفرینی نیوبرانزویک  ۲۵۰.۰۰۰ دلار کاناداست ، فرد متقاضی می تواند در صورت تمایل با گذشتن از مبلغ ودیعه ۱۰۰.۰۰۰ دلار کانادا با حفظ اقامت دایم در هر جای دیگر کانادا زندگی کند.

کارآفرینی استان نوا اسکوشیا نیز یکی از کم هزینه ترین روش های سرمایه گذاری در کاناداست که متقاضیان با رقم ۱۵۰.۰۰۰ دلار کانادا می توانند از طریق این برنامه اقدام نمایند.

رقم های ذکر شده کمترین مقدار سرمایه گذاری در کانادا هستند. البته متقاضیان باید هزینه های اضافه برای پیشبرد پروسه را نیز در نظر داشته باشند.

برای اطلاعات  بیشتر با دریافت وقت مشاوره،  از خدمات مشاوره ای وکیل رسمی اداره مهاجرت کشور کانادا که دارای تجربه کافی و نیز اطلاعات صحیح می باشد بهره مند شوید. مجموعه کانادا پاس با مدیریت وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا می تواند این اطمینان را برای رسیدن به اهداف شما فراهم آورد.

  • مزایای سرمایه گذاری در کانادا شامل چه مواردی است؟

یکی از مهم ترین چالش هایی که همواره پیش روی صاحبان سرمایه برای افتتاح شرکت وجود دارد، مسئله سرمایه اولیه و همچنین مالیاتی است که باید به صورت سالیانه پرداخت شود.

یکی از نکات جذاب در رابطه با میزان نرخ مالیات در کانادا این است که این کشور در سال 2020، نرخ مالیات 26.2% را در نظر گرفته است و به همین دلیل در میان کشورهای G7 کمترین میزان مالیات را برای شرکت های خارجی در نظر گرفته است.

از طرف دیگر می توان به این نکته نیز اشاره کرد که واردات نهاده ها و ماشین آلات تولیدی در کانادا بدون تعرفه انجام می شود. همچنین در اولین سال سرمایه گذاری، دولت ها برای استفاده از ماشین آلات و همچنین تولیدات پاک، معافیت های مالیاتی کاملی را ارائه می کنند.

دولت کانادا همچنین در تلاش است تا انگیزه های کافی برای سرمایه گذاری را در اختیار علاقمندان قرار دهد و از همین رو برنامه هایی را تدوین کرده است که به کمک آن، سرمایه گذاران می توانند ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن اشاره داشت آن است که دولت تلاش می کند تا برنامه های تشویقی را نیز برای این دسته از افراد در نظر بگیرد. یکی از این برنامه ها، کاهش مالیات بر سرمایه گذاری های جدید در این کشور است. در سال 2000، سرمایه گذاری های جدید با مالیات 44.1% روبرو بودند اما امروزه نرخ مالیات برای آن ها به حدود 13.8% در سال 2020 رسیده است. این مسئله نیز سبب شده است تا کانادا به یکی از بهترین کشورهای عضو G7 در این رابطه تبدیل شود چراکه میزان مالیات دریافتی در آن از متوسط میزان مالیاتی در این کشورها کمتر است.

در ایالات متحده آمریکا، نرخ مالیات ۱۸.۴% است. در بخش تولید و فرآوری، میزان مالیات در کانادا ۳.۱% در نظر گرفته شده است و در آمریکا ۱۹.۵%، در بخش خدمات مالیات در کانادا ۱۷.۲% و در آمریکا ۲.۴۵% است و همین مسئله به خوبی نشان می دهد که سرمایه گذاری در کانادا می تواند سودآوری بیشتری را به همراه داشته باشد.

  • معایب سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

در کنار مزایای بسیار زیادی که سرمایه گذاری در این کشور به همراه دارد، می توان معایبی را در این روش مهاجرتی دید که ممکن است نظر بسیاری را در این رابطه تغییر دهد. یکی از چالش هایی که پیش روی سرمایه گذاران خارجی در این کشور قرار دارد، تفاوت قوانین داخلی استان های کانادا است. در حقیقت هر استان کانادا دارای یک دولت محلی است که در تصمیم گیری در رابطه با قوانین داخلی آزادی عمل دارد. در چنین شرایطی، سرمایه گذاران علاوه بر قوانین بین المللی، باید قوانین داخلی خود را نیز مد نظر قرار دهند.

یکی دیگر از این چالش ها می تواند پروسه مربوط به دریافت اعتبار و گذر از استانداردهای موجود در زمینه شروع کار در این کشور باشد. هر فرد باید نشان دهد که توانمندی های کافی برای اداره یک شرکت را خواهد داشت. ضمن این که این مسئله در برخی مواقع می تواند به شدت زمانبر باشد و تا ۹ ماه نیز به طول بیانجامد و یکی از این صنایع، صنایع مربوط به ساخت و ساز است.

در برخی از صنایع کانادا، سخت گیری های زیادی برای سرمایه گذاران خارجی اعمال می شود که از جمله این صنایع می توان به خدمات مالی، تولید اورانیوم، حمل و نقل، مخابرات، فرهنگ و پخش اشاره داشت. خرید شرکت هایی با این کاربری باید به تایید مقامات کانادایی برسد.

یکی دیگر از محدودیت ها می تواند شامل احراز هویت دقیق فرد و مدارک ارائه شده او باشد. این فعالیتی است که در تمامی کشورهای دنیا به منظور تکمیل فرایند ثبت یا خرید شرکت اعمال می شود. هر فرد باید نشان دهد که مدارک ارائه شده توسط او از صحت کامل برخوردار است. این مدارک باید توسط کشور صادر کننده و کشوری که در آن استفاده می شوند به تایید برسند.

  • آیا ایرانیان می توانند در کانادا سرمایه گذاری کنند؟

کانادا یکی از بهترین و بزرگ ترین مقصد های مهاجرت در دنیا است و سالانه تعداد زیادی  مهاجر را از طریق روش هایی متفاوت مانند نیروی متخصص و تحصیلی و انواع روش های سر مایه گذاری  … در دنیا می پذیرد. برنامه های سرمایه گذاری در این بین یکی از موثرترین و بهترین روش ها برای امر مهاجرت هستند که در نهایت با روش های مختلف می توانند به اقامت دائم کانادا منجر شوند.

مانند سایر ملیت ها هیچ ممانعتی برای ایرانیان در این زمینه وجود ندارد و ایرانیانی که دارای شرایط مورد نظر کانادا  برای هر برنامه اعلام شده ، باشند ، می توانند از طریق آن اقدام نمایند . در واقع این مورد بیشتر بستگی به شرایط شخص که برای هر روش دستورالعمل های خاص آن برنامه تعریف شده است، دارد و ربطی به ملیت شخص ندارد. از آنجایی که کانادا یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیاست و نیز کشوری است که مهاجر پذیر بوده  و نیز حمایت و کمک های بسیاری  به افراد مهاجر می کند،  در سال های اخیر مهاجرت ایرانیان به کانادا با افزایش بسیار چشمگیری روبرو شده است .

  • آیا سرمایه گذاری در کانادا به اقامت دائم و تابعیت منجر می شود؟

بله سرمایه گذاری در کانادا به اقامت دائم و تابعیت منجر می شود. برای اخذ اقامت دائم کانادا چندین روش وجود دارد . در روش های کارآفرینی استانی شخص متقاضی ملزم به راه اندازی بیزنس است که بیزنس پلن آن را ارئه داده است و برای آن درخواست ویزا داده شده است . با توجه به شهر و نوع بیزینس، شرایط اقامت کارآفرینی متفاوت است و در کانادا از ۱۰۰ هزار دلار شروع می شود. در این حالت شخص با اقامت موقت وارد کانادا می شود تا بعد از راه اندازی بیزنس برای اقامت دائم اقدام کند. برخی از استان ها نظیر نیوبرانزویک برای اینکه شخص از استان خارج نشود از متقاضی درخواست ودیعه می کنند و به شخص اقامت دائم می دهند در صورتی که شخص به تعهدات خود در قبال راه اندازی کسب و کارش عمل کند ودیعه را به وی بازمی گردانند. این روش روشی خوب است چرا که نیازی به راه اندازی کسب و کار ندارد و تنها با پرداخت ودیعه می توان اقامت دائم گرفت.

متقاضیان در روش سرمایه گذاری  بدون ایجاد شغل در کانادا ، اقامت دائم این کشور را دریافت می کنند . شخص سرمایه خود را به مجموعه ثالثی  وا گذار می کند و خود در این سرمایه گذاری نقشی ایفا نخواهد کرد و بواسطه این سرمایه گذاری اقامت دائم می گیرد.

ثبت شرکت یا روش owner oprator  روش دیگری است که شخص در صورتی که صاحب کسب و کاری در کشور خود است بتواند مانند آن بیزنس را نیز در کانادا راه اندازی کند. در این روش به متقاضی ویزای کار داده می شود تا برای خرید یا راه اندازی بیزنس خود اقدام کند. این روش مستقیما منجر به اقامت دائم کانادا نمی شود بلکه بعد از گرفتن ویزای کار و شروع فعالیت کسب و کار خود می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم کند.

برنامه استارتاپ کانادا  نیز یکی از روش هایی است که برای کسانی طراحی شده است که خلاق و نوآور هستند و در کشور خود صاحب ایده و یا طرحی نوآورانه هستند. طرح استارتاپی باید  بتواند خلاق باشد و برای کانادایی ها ایجاد اشتغال کند و

در سطح جهانی قابل مطرح شدن باشد همچنین  دارای  بیزنس پلن باشد . هر شخصی با هر ایده ای نمی تواند برای استارتاپ اقدام کند. با داشتن یک ایده خوب و نوآورانه افرا د می باست بتوانند یکی از سازمان‌های دانش بنبان  که اداره مهاجرت کانادا  آن ها را معرفی کرده است، را تشویق به سرمایه گذاری بر روی طرح خود کنند.

در برنامه استارتاپ ویزای کانادا  این امکان هست که در هر پرونده یک تا پنج متقاضی قرار بگیرند که هر فرد باید در آن   نقشی داشته باشد. یک نفر به عنوان شخص اصلی برای توضیح طرح انتخاب می شود و در نهایت این  شرکت دانش بنیان  است که تصمیم می گیرد که آیا نامه  letter of support   صادر کند  یا نه . با اخذ این نامه  متقاضی با ارائه  IELTS 5 می تواند برای ویزای کار اقدام کند. این ویزای کار فقط برای پیشبرد اهداف برنامه استارتاپی و تحقیقات و بررسی صادر می شود  شخص متقاضی می تواند برای بررسی و  انجام تحقیقات بیشتر به کانادا سفر کند . او در این حین می تواند برای PR  اقدام کند، اگر با ویزای کار متقاضی موافقت شود به همسر وی نیز ویزای کار داده می شود و فرزندان زیر 22 سال نیز می توانند در کانادا حضور بیابند و تحصیل کنند.

داشتن اقامت دائم کانادا شامل تقریبا تمامی حقوق شهروندی کشور کانادا به جز برخی موارد خاص مانند حق رای  می شود .

شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد می تواند از تسهیلات خرید خانه استفاده کند، فرزندان می‌ توانند در مدارس کانادا به صورت رایگان،  تحصیل کنند و نیز  می توان از بیمه‌ های خدمات درمانی کانادا و سایر امکانات رفاهی  بهره برد .

اما شخص نمی تواند هر زمان که خواست خاک کانادا را ترک کند و نیز برگردد. شخص باید در ۵ سال ابتدایی ورود خود دست کم ۲ سال در کشور کانادا زندگی کند. (بصورت پیوسته یا پراکنده)

اگر فرد در ۵ سال گذشته ۳ سال  آن را در کانادا زندگی کرده باشد، می تواند شهروندی یا پاسپورت خود را بگیرد .

  • بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

بهترین روش برای هر شخص با توجه به شرایط متقاضی و هدف او تعریف می شود . ممکن است بهترین روش برای یک متقاضی، برای شخص دیگری بدترین روش باشد.  بهتر است متقاضی  شرایط خود را با متخصصان این امر در میان بگذارد تا مشاوره درست دریافت کرده و درک صحیح تری از روش انتخابی خود داشته باشد.  هر روش دارا ی مزایا و ممکن است معایب خاص خود باشد که در این بین شرایط متقاضی است که تعیین کننده می باشد. اینجاست که  لزوم داشتن یک مشاور  یا وکیل مهاجرتی شایسته که افراد را به درستی کمک و راهنمایی کند، احساس می شود. در حال حاضر رو ش های متعددی برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط مورد نیاز خود را دارد. از جمله سرمایه گذاری در کبک کانادا، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی استانی، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری از طریق استارت‌آپ

کمک گرفتن از یک وکیل قانونی مهاجرتی کانادا (RCIC)  و وکلایی که دوره های مخصوص مهاجرتی و  مشاوره مهاجرت را گذرانده  و وکیل وعضو رسمی شورای مشاورین مهاجرت کانادا باشند،  می تواند به شما این اطمینان را بدهد که شما از بهترین مشاوره برای بهترین انتخاب بهره مند شوید . مجموعه کانادا پاس با بهره مندی از وکیل قانونی و عضو   (RCIC)   می تواند با داشتن اطلاعات جامع و به روز و شناخت کامل  و جامع از قوانین مهاجرتی  و ارائه مشاوره های صحیح ،  شما را در انتخاب هر چه بهتر  و تحقق اهدافتان یاری رساند.

  • کمترین زمان برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا کدام است؟

جهت دریافت اقامت کانادا  از طریق سرمایه گذاری و یا کارآفرینی  با توجه به استان و روش مورد نظر پروسه زمانی  نیز متفاوت می باشد.  سرمایه گذاری کانادا، یکی بهترین و آسان ترین روش ها  برای دریافت اقامت  دائم کانادا می باشد. در صورتی که فرد متقاضی مدارک و هزینه های مربوطه برای انجام سرمایه گذاری در کانادا را به طور کامل تهیه و تنظیم کند و به اداره مهاجرت ارائه دهد قادر خواهد بود در مدت  زمان  تعیین شده توسط هر برنامه،  اقامت کانادا را برای خود و خانواده دریافت نماید. برای آگاهی هر چه بیشتر درباره روش های سرمایه گذاری و دانستن تمامی شرایط آن ها و سنجیدن موقعیت شخصی خود توصیه می شود از تجربه های افراد ذی صلاح و وکلای رسمی اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید . برای فهمیدن اینکه وکیل انتخابی شما وکیل مورد تایید اداره مهاجرت کاناداست روشی بسیار ساده وجود دارد . با مراجعه به سایت رسمی استعلام کانادا و وارد کردن نام و نام خانوادگی و نیز شماره پرونده می توانید ببینید وکیل مربوطه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هست یا نه.

  • تفاوت ویزای سرمایه گذاری در کانادا و ویزای کارآفرینی در چیست؟

برنامه های مهاجرت کارآفرینی کانادا یکی از برنامه‌های استانی کانادا است می توان گفت در تمامی روش‌های مهاجرت کارآفرینی کانادا متقاضیان برای  برنامه کارآفرینی کانادا باید برای سرمایه‌گذاری جهت شروع یک بیزینس و شروع کسب و کار جدید به اداره مهاجرت،  تعهد بدهند و بعد از آن می‌توانند برای خود و خانواده خود ویزا کانادا را کسب کنند. شرط اصلی برنامه کارآفرینی کاناداراه اندازی و ایجاد یک بیزینس در کاناداست  ولی در هر استان شرایط تعیین شده ، تفاوت‌های زیادی  با هم دارند و هر یک از استان‌ها برنامه‌های خاص خود را دارند و در موارد ی با هم فرق می‌کنند. در طرح کار آفرینی استانی کانادا در هر استان  نوع ویزا و میزان سرمایه‌گذاری و شرایط و مدارک خواسته شده از  فرد متقاضی، با استان دیگر ممکن است متفاوت باشد.

در حال حاضر استان‌های کشور کانادا مانند بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان ،منیتوبا ، انتاریو نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد دارای برنامه‌های کارآفرینی استانی هستند که شخص متقاضی در ابتدا با ویزای کار کشور کانادا وارد کانادا شده و یک طرح بیزینسی

ارائه می کند و در صورت پذیرفته شدن، ویزای کار کانادا را اخذ کرده و پس از آن باید طرح ارائه شده را در استان مورد نظر اجرایی کنند و پس از  این است که داوطلبان  می توانند قامت دائم کانادا را دریافت کنند.

در روش سرمایه گذاری در کانادا داوطلبان  بدون ایجاد شغل در کانادا اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند . شخص سرمایه خود را به مجموعه ثالثی  می سپارد  و خود در این سرمایه گذاری کار خاصی انجام نمی دهد و بواسطه این سرمایه گذاری اقامت دائم کانادارا  می گیرد.

در  روش سرمایه‌گذاری در کانادا  افراد مبلغ  مشخص که قانون مشخص می کند و به طور مثال هم اکنون برای کبک ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰دلار کانادا  می باشد، را حدود ۵ سال در اختیار دولت کبک  و نیز سازمان های مشخص شده، می گذارد

و در ازای آن اقامت دائم  کانادا را دریافت می کند.  مهاجرت به کانادا توسط دولت فدرال انجام می پذیرد و در صورت تایییه از طرف کبک، این  تقاضا  به دولت فدرال فرستاده می شود و در نهایت به داوطلبان  اقامت دائم اعطا می شود.

  • مراحل و شرایط سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

ابتدا باید شخص با توجه به شرایطش مورد ارزیابی دقیق از سوی متخصصان امر مهاجرت قرار بگیرند تا با بررسی درست بهترین روش طبق شرایط او برای شخص تعیین شود این کار با توجه به شرایط و توانایی ها و هدف شخص متقاضی تعیین می شود. بعد از انجام بررسی ها و ارزیابی روش انتخاب او مشخص می شود . مراحل بعد به طور خلاصه، ابتدا مرحله تکمیل مدارک است . این مدارک برای اداره مهاجرت استان مد نظر فرستاده می شود . طرح پیشنهادی متقاضی نیز به استان ارائه می شود تا بتواند تاییدیه استانی را دریافت کند. معمولا یک سفر استانی نیز در بیشتر  موارد الزامی است .

تمامی موارد بستگی به دستورالعمل های اعلام شده از سوی آن  استان دارد و هر استان ممکن است شروط متفاوتی داشته باشد. در برخی استان ها پرداخت کردن یک ودیعه برای ورود و  قبل از تاسیس کسب و کار الزامی است که باید پرداخت شود در غیر این صورت متقاضی با ویزای کار وارد شده و باید کسب و کار خود را راه اندازی  کند و فعال نگاه دارد تا بتواند بعد از این مورد برای اقامت دائم اقدام کند.